vrijdag 21 december 2012

donderdag 20 december 2012

Week 59, 30e kuur.. nog 12 te gaan!!!

Vandaag hebben we ook een afspraak bij de tandzorg. Rond 11uur komen we aan en een 10 minuutjes later kan hij worden aangeprikt. ik was met iemand aan't babbelen toen ze naar de onderzoekkamer gingen (Ties, Kristof en Amelie) toen ik op zoek ging naar hun wist ik niet meteen in welke kamer ze zaten, maar het duurde niet lang vooraleer ik het kabaal hoorde!! En ik zat juist, de meest luidruchtigste kamer, ja, daar zaten ze :o)))
Zijn gewicht zit nog steeds rond de 20.5 kg, als het zo blijft zit hij eigenlijk goed.
Een 20 minuutjes later sluiten ze hem aan en op een 30' is alles ook alweer doorgelopen..
we moeten nog even wachten op de bloeduitslag. Die is niet zo best!! De bloedplaatjes en de hemoglobine is goed, heel goed zelfs, maar de witte bloedcellen staan veel te laag! Ergens rond de 19.000! normaal zitten die tussen de 55.000 en de 155.000! Hij is dus heel vatbaar.
En toch, naar mijn mening, is hij niet echt ziek geweest sinds hij naar school gaat??!!

Nu! Bij de tandarts, das een ander verhaal, hij is een 6 weken geleden serieus gevallen recht op zijn gezichtje! Met gek willen doen he!! Een 2 weken daarna had ik al door dan zijn voorste 2 tanden grijzer werden! Niet zó erg dachten we! Maar toch even melden bij de dokter.
Ze maakte een foto van Ties z'n gebid en daarop zagen ze wel een lichte verkleuring van de tanden, kon zijn dat ze zenuw wat was afgestorven, maar het kon ook gewoon wat bloed zijn in de tanden. Dus misschien trekt het weg? Maar het kan ook gaan ontsteken? De tandarts haar mening was; Zie het aan, en controleer zelf iedere week op een zwelling of verkleuring van tandvlees. Ze geeft ons goede tips!
Onderweg naar huis, een 3 kwartier later bellen ze me!! De tandarts had het besproken met 1 van Ties z'n dokters, en die vond het toch nodig om de rechtertand te verwijderen!! Want gezien zijn lage wittebloedcellen zou hij moeilijk tegen een (mogelijke) infectie kunnen vechten!!! Hier had ik niet op gerekend!!!! Ik heb meer bang op een mogelijke infectie nadat ze hem trekken!!! Ze willen dat dan doen wanneer ze hem in slaap brengen voor de scan over een 2-3 weken, (dan hoeven ze maar 1x narcose te gebruiken) maar die week erna krijgt hij de 3-dagen chemo!!!! Ook veel kans op infectie daarna als zijn witte bloedcellen dan nog laag staan denk ik, toch???? :o/ Wie weet beschadigen ze meer door de tand te trekken dan eventjes niets te doen???!!!
Ik heb alvast de mening van een andere dokter gevraagd, k'moet alleen nog wachten op die haar antwoord! IK ZIE HET ALLESZINS NIET ZITTEN!!!!! *ikke boos*



1 opmerking:

  1. ai ja das een moeilijke keuze... sterkte ermee en ik wens jullie in ieder geval fijne feestdagen toe!

    BeantwoordenVerwijderen