donderdag 15 december 2011

15 december 2011

Manman, wat een dag vandaag, wat een week!
Dinsdag ben ik nog in Ties zijn klasje geweest, k'had lekkere cup-cakjes gemaakt voor zijn kleuter-genootjes (khoop toch dat ze lekker waren ;o)) maar als ik dan zie hoe mooi het klasje was met de kerstboom, de muziek op de achtergrond en de kindjes die fijn gingen verven, dat doet dan toch wel pijn!!
Verdorie!!! Ties had daar ook moeten zitten aan dat tafelke!! Spelen met de kindjes, lekker zot doen, bijleren, een nieuwjaarsbrief maken,... wat een 'crap' feeling gaf me dat!! :o(

Vandaag was het ook een drukke dag!! (allez voor Kristof, Ties & nonke Danny, ik heb me op het werk kunne storten!)
Alles begon heel goed, 10 uur aangekomen in het UZ, meteen aan de beurt om te wegen en de bloedafname, hij is weer goed bijgekomen, 15.9kg (maar dan ook rekening houden dat z'n darmen nog redelijk vol zaten met ... ;o) kaka)
Om 11 uur is de vincristine al doorgelopen, het zag er naar uit dat ze op tijd terug thuis konden zijn. Maar de bloedtest was niet goed!! Zijn hemoglobine is te laag, die moet minstens 8.0 zijn en die was nu 7.5, dus moet hij bloed bij krijgen, het duurt een uurtje om het bloed klaar te maken (uiteindelijk 3uur gewacht!!!!) Ondertussen speelt hij leuk met zijn nieuwe autootjes en kijkt nonke Danny vooral naar de nieuwe in de boekjes!

Rond half 4 sluiten ze hem aan maar blijkt er een probleem te zijn met het zakje, dat begon te lekken, dus moest er snel een nieuw zakje geprepareerd worden, dat duurde weeral 1.30 uur!
Rond 17.00 uur is het nieuwe bloed weer daar, op 2 uurtjes is ook deze (zonder problemen) doorgelopen :o)

Merci nonke Danny voor de cadeautjes!



Ties is zo'n flinke kerel! hij zeurt niet en doet goed wat ze van hem vragen! tegen de avond toch maar wat luieren en wat t.v kijken..
Echt een lange dag vandaag, het is bijna half 9 als m'n mannen thuis aankomen, wat heb ik ze gemist, toch vreemd als ik er niet bij kan zijn!
OOh ja, dat mogen we dus ook niet vergeten!! we hebben ook een klein beetje goed nieuws gehad vandaag! maar toch, ik probeer me er niet te zeer op te verheugen!
Als Ties zijn witte bloedcellen goed blijven (wat tot nu toe nog steeds is) mag hij misschien in januari (als de eerste 10 weken chemo voorbij zijn) naar school gaan!!!! :-D SUPER toch!! en nu maar vingers kruisen, we hebben nog 4 weken te gaan!

3 opmerkingen:

  1. Ocharm, zolang moeten wachten!! En zo een flinke jongen geweest!! Toch een zoon om heel erg fier op te zijn!!
    Ik hoop het met jullie mee dat hij dan naar school mag terug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christiane Savelkoul16 december 2011 om 19:25

    Hoi Els ,
    Terug naar school is goed nieuws , maar wees voorzichtig. Ties is zeer vatbaar en op school is de kans op ziek worden vrij groot ....Ik wil je niet verontrusten maar de juf moet jou goed informeren als er andere kindjes ziek zijn ;-))
    Heel veel sterkte met de verdere behandeling. Jullie doen dat super !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Els, ik hoop voor jullie dat Tiesje naar school kan. 't Zou al een goed begin van t nieuwe jaar zijn! Ik hoop er alvast op, groetjes Kelly

    BeantwoordenVerwijderen